TV

By TV

The other side of the river

Over de foto: na het werk ben ik richting de Torre del Oro gelopen, aan de voet van de toren geMcD'd en toen teruggefietsd langs de rivier. Daar heb ik dus deze foto gemaakt! (En allemaal zonder jas aan! Lekker weertje hiero!)

Sinds gister heb ik een abonnement op het openbare-fietsverhuur-gebeuren en dat heeft zijn voor- en nadelen. Het is ideaal om snel ergens te komen en om de 300 meter hoort een plek te zijn waar je ze weg kunt zetten. Het eerste half uur is gratis en mijn werkplek heeft een stalling voor de deur! Ideaal dus! Tenzij je al laat bent 's ochtends (want verdwaald!!) en de hele stalling is vol! Sterker nog: op het hele science-park was geen plekje meer vrij. Balen dus! Snel de fiets maar aan een paal gebonden en toen ik rond 12 uur een nieuwe poging waagde was er een plekje vrij op maar anderhalve kilometer... (Ander relaas: de fietsen wegen een ton! De zadels blijven niet op hoogte! Een weekje kost 11 euro, een jaarkaart 28 euro maar dat duurt twee weken..) Tot zover de Sevici, zoals de fietsverhuur heet.

Verder heb ik dus mijn eerste stage-dag gehad. De mensen zijn super aardig, maar als ze tegen elkaar bezig gaan kan ik het Spaans nog niet echt volgen. De gozer waar ik mee werk (Antonio, net als mijn straat!) kan gelukkig wel een redelijk woordje Engels. We werken voor een bedrijf dat veel glycerine over heeft, waar het waterstof van wil maken. Ons doel is om dit eerst zo efficiënt mogelijk met methaan en CO2 te doen. Daarbij gaan we werken met een QMS (als je weet wat het is behoeft het geen uitleg, als je het niet weet dan zal het je waarschijnlijk ook niet zo interesseren :P) en gaan we het vermogen bepalen met Lissajous-figuren. Eigenlijk alles wat ik al in eerdere projecten gedaan heb gaan we hier dus weer toepassen (ga ik ze dus leren!). Daarom heb ik het gevoel dat ik me hier wel nuttig kan maken. Ik heb nog een kantoor (ze hebben hier zo weinig plek dat de gangen vol staan met allerlei meetapparatuur. Het nieuwe gebouw met meer ruimte is bijna klaar) dus ik zit voorlopig in de bibliotheek.

Tsja, dat is eigenlijk wat ik over vandaag wilde melden. Ik denk niet dat het elke dag zo'n uitgebreid verslag gaat worden, maar dat zien jullie vanzelf!. O ja, hier nog wat random dingen:
M'n neus ruikt zo fris! (Net het bad, wc en bidet schoongemaakt met liters chloor)
Eeeeh Macarena! (Macarena staat hier op de bordjes, het is een Sevillaanse wijk, weer wat geleerd!)
Houdoe!

Comments
Sign in or get an account to comment.