TV

By TV

Shopping night, every night.

Niet schrikken! Dit verhaal staat er twee keer, dus het is maar half zo lang als het lijkt! Vandaag is voor het grootste gedeelte opgegaan in stage (daarvoor ben ik tenslotte hier). Zoals het hoort hebben we veel problemen met de meetopstellingen: lekkages, drukverlies, verstopte pijpen en natuurlijk zijn de personen die dit soort dingen op kunnen lossen afwezig als je ze nodig hebt. Lo de siempre; business as usual, ook in Spanje.
Het is Antonio's eerste keer dat hij echt in een lab staat na een vooral theoretische studie, daarom vraagt hij mij vaak hoe en wat. Ondertussen ben ik ook zelf op literatuur-onderzoek uitgegaan, want daar heb ik hier ook nog niemand over gehoord. Het blijkt dat wat wij proberen te doen al door 100 anderen gedaan wordt, dus is er genoeg informatie te vinden. Ik hoop alleen dat we de opstelling een beetje vlot aan de praat krijgen zodat we ook nog wat nieuwe dingen kunnen ontdekken.
Om half 7 liet ik het voor gezien en ben ik weer lekker de stad ingelopen. Rond half 9 begonnen er hier en daar wat winkels te sluiten maar op straat was het gezellig druk: zie de foto!
In een boekhandel kwam ik een Guía práctica de conversación Español-Holandés tegen: een wat-en-hoe in het Nederlands maar dan op zijn Spaans: "Néemt uu mé níit kuáleik." Super vet!

Na de blip van gister heb ik zitten denken: ga ik hier mee door? Eigenlijk wil ik in het Nederlands blijven schrijven omdat ik dit blog toch vooral voor het (Nederlandse) thuisfront schrijf. Bovendien had ik gister wel een prachtige foto (en 80 views al!) dus misschien maar stoppen op mijn hoogtepunt? Ik ga er toch voorlopig mee door en zal de verhalen ook in het Engels er onder zetten.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
After the blip of yesterday I was thinking: I'm going with this? Actually I want to stay in Dutch writing this blog because I do it for the (Dutch) homefront. Moreover, yesterday I had a beautiful photo (and 80 views already!) So perhaps I should stop at my peak? I'm going there anyway and place my stories in English under the Dutch part.

Today, for the most part incorporated into my internship (which I am finally here for). As it should be, we have many problems with the measurement setup: leaks, loss of pressure, clogged pipes and of course the people who can solve this sort of things are absent when you need them. Lo de siempre, business as usual, also in Spain.
It is Antonio's first time he really is in a lab after a mainly theoretical study, therefore he asks me how often how things are done. Meanwhile I'm also studying literature, because I also haven't heard anyone mention that. It appears that what we try to do has been done by 100 others done, so there is plenty of information.
At 6:30 I quit and made a nice walking into the city. Around 8:30 some shops begun to close but it was pleasantly busy in the streets: see the picture!
In a bookstore I came across a Guía práctica the conversación Español-Holandes : a "what-and-how in Dutch" but in Spanish: "Néemt uu mé níit kuáleik." Super fat!

Comments
Sign in or get an account to comment.