PoosConnections

By poosconnections

John Herberigs: meer dan Goalmaster

Dinsdag 13 oktober 2015: Een van mijn vele dromen was het ontwikkelen van het jeugdvoetbalplan Goalmaster, gebaseerd op voorbeeldfunctie van bekende profspelers. Dat gebeurde in een tijd dat de Eredivisie NV nog niet was opgericht en de clubs er nog niet over peinsden samen te werken als een entiteit.

Ik ben er daarom trots op dat we dit project realiseerden met de ultieme steun van Louis van Gaal, Sef Vergoossen, mede initiatiefnemer Henny Kormelink en vele trainers in de regio, onder wie John Herberigs. Uiteindelijk resulteerde dit prachtige programma zelfs in de gelijknamige TROS serie met Peter Bosz, Glenn Helder en Clarence Seedorf als presentator.

Alle betrokkenen kijken nog met veel trots en voldoening terug op het Goalmastertijdperk. Toen ik na vele jaren John belde of hij mij wilde helpen met advies rondom verduurzaming van sportclubs hoefde hij zich niet te bedenken. John maakte alleen een voorbehoud want hij is net met vervroegd pensioen gegaan.

Na vele jaren trainerschap is hij tegenwoordig voorzitter van VV Sittard en lid van de commissie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen van Fortuna Sittard. Als ambtenaar van Sittard-Geleen was hij nauw betrokken bij de sportstimulering in zijn gemeente en recentelijk betrokken bij het integraal accommodatiebeleid.

Als geen ander kan hij een gids voor mij zijn op welke wijze sportclubs kunnen en willen verduurzamen.

Comments
Sign in or get an account to comment.