PoosConnections

By poosconnections

Peter Hinssen weet Exact hoe een netwerk werkt

Woensdag 14 oktober 2015: The next big thing was het thema van Exact Live 2015 editie. Bijna 4000 gasten bevolkten vandaag het Jaarsbeurscongrescentrum. Humberto Tan, maar ook Formule 1 coureur Max Verstappen waren ingehuurd. Maar ik heb vooral genoten van Peter Hinssen (46), een internationaal gerenommeerde technologie-ondernemer, auteur en veel geprezen keynote speaker.
 
Ik heb het evenement opgezogen en vele nieuwe contacten gelegd die ik kan verbinden met mijn netwerk en werk. Uitgerekend op een onbewaakt moment dat ik reviews gaf over de sprekers en schreef dat ik zo had genoten van Peter Hinssen kwam hij naast mij zitten. Werd uiteraard een leuke ontmoeting…
 
Peter Hinssen combineert als Belg humor met een kraakheldere visie en analyse. Hij heeft al een tijdje afscheid genomen van de oude wereld met managementlagen. Hij predikt nu alleen nog het geloof van de netwerken. Hij verwijst daarbij graag naar Disney’ dat als een van de weinige corporate organisaties wel tijdig de bakens heeft verlegd. Disney’ is tegenwoordig een lappendeken van start ups dat bruist en zich voortdurend aanpast aan de wensen en behoeften van klanten.
 
Peter is sinds enkele jaren speciaal adviseur van de Belgische regering voor de ontwikkeling van de IT-strategie 2020. Want ook de traditionele IT afdeling is gedoemd tot mislukken. We moeten ons aanpassen aan een open economie die is gebaseerd op het delen van kennis. Hij verwijst daarbij graag naar het manifest dat hij heeft opgesteld.
Met enige trots maakte ik ook een kort filmpje met mijn tablet, want Peter Hinssen liet alle 4000 gasten op het puntje van hun stoel zitten.
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.