PoosConnections

By poosconnections

Andries Heidema: ondernemende burgemeester

Donderdag 19 november: Ik ben geen ochtendmens. En ’s ochtends van 6.45 tot 9.00 uur bij elkaar komen voor een netwerkontbijt vind ik zelfs een onzalig idee.  Omdat onze vriendin Martine Noorman mij expliciet had gevraagd te komen, heb ik mij zo vroeg laten wekken door mijn wekker.
 
Mijn humeur werd er niet beter op toen ik in de kluwen van ruim 100 deelnemers werd bestookt door op visitekaartjes hunkerende ondernemers. Toch ontdooide ik gauw, want het programma ‘Geven loont’ van BNI Roadrunner zag er strak uit en verliep interactief. Was zelfs onder de indruk dat zowel de wethouder economische zaken als ook burgemeester Andries Heidema aanwezig was bij de lancering van deze nieuwe kring van deze mondiale organisatie.
 
Volgens de website hebben de leden van BNI in Nederland elkaar 111.353 aanbevelingen in 2014 gegeven die hebben geresulteerd in ruim 115 miljoen extra omzet. Martine die onlangs haar interieurs inrichtingsbureau in de Deventer binnenstad heeft geopend, bevestigt dit beeld. Ze is extra blij met de sfeer binnen haar club die al 25 leden telt en wekelijks bij elkaar komt. Zeker in een stad als Deventer is kennen en gekend worden heel belangrijk.
 
Daarom vond ik het heel gaaf dat de burgervader zo enthousiast aanwezig was en meedeed. Dat maakt bestuurlijk Deventer bereikbaar en toegankelijk voor de ondernemers. Ik verheug mij erop straks ook een steentje bij te dragen aan de innovatiekracht en cohesie van de Hanzestad. Dat doe ik bij voorkeur alleen liever in de avonduren dan wanneer de stad ontwaakt…..
  

Comments
Sign in or get an account to comment.