PoosConnections

By poosconnections

Carlo Brantsen: binding via oervriend

Zaterdag 13 februari: Carlo Brantsen (57) en ik zijn totaal verschillend, maar hebben een gezamenlijke oervriend: Hans Blokzijl. Vandaag interviewde ik Carlo voor een boek dat ik samen met Hans Duijn maak over het zakelijke oeuvre van Hans Blokzijl.

Carlo is al een mensen leven hoofdredacteur van het glossy automagazine Carros. Daarnaast leeft hij zich wekelijks met Bas Werven uit voor het TROS programma Een vandaag.
 
Carlo mag mij graag plagen met mijn Opel Astra. Ik rijd uitsluitend functioneel, maar auto’s zijn voor Carlo (vakmatig) heel belangrijk. Bij voorkeur rijdt Carlo in een Volvo of nog liever in zijn Jaguar. Deels door zijn gezondheid heeft Carlo nog nooit gesport vanaf de lagere school. Ik sport ook weinig, maar geniet nog wekelijks van mijn basketbaltraining.
 
Politiek heb ik Carlo ook wel eens op andere opvattingen betrapt die niet de mijne zijn. Maar met Carlo kun je onmogelijk ruzie krijgen. Zelden iemand zo charmant kritisch horen zijn. Zoals hij ook altijd voor alle media de spreekbuis is voor het tegengeluid van elektrisch rijden. En zijn verheerlijking van zijn blackberry versus de i-phone van Bas van Werven is bijna vermaard op de radio.
 
Waar ik soms zo slecht articuleer dat anderen mij amper verstaan, daar is Carlo de ideale voice-over. Zijn markante stem herken je uit duizenden. Mede door onze gemeenschappelijke vriend hebben we weinig geheimen voor elkaar (meer). En dat zorgt weer voor een mooie band.
 
Heb zelfs (in) direct aan de basis gestaan van zijn nieuwe liefdesleven. Enkele jaren geleden werkte ik samen met Cherelle de Graaf (toen nog NRC media) voor de MKB Innovatie Top 100. We zochten toen een jurylid voor een automotive prijs van Mercedes Benz. Ik stelde daarop voor Carlo te benaderen. Carlo en Cherelle bleken al gauw niet alleen verslaafd te zijn aan roken en auto’s… Ze wonen nu al enkele jaren heel gelukkig samen.
 
 

Comments
Sign in or get an account to comment.