PoosConnections

By poosconnections

Martje Schoemaker geeft ruimte aan Apollodromen

Woensdag 2 maart:  Dinsdag 8 maart is het weer de internationale dag van de vrouw. Al jaren koester ik de wens die dag bijzondere vrouwen in de spotlights te zetten. Ten eerste omdat ook mij altijd wordt verweten dat ik te snel voor mannen kies als het gaat om leuke functies, zoals voordrachten voor het Innovatiekabinet. En ten tweede is 8 maart voor mij altijd verbonden aan de geboortedag van mijn overleden vrouw Conny.
 
Dit jaar gaat mijn wens in vervulling. Martje Schoemaker van ‘BNR Zakendoen Met’ was direct te porren om wat te doen met de ‘Apollodromen’ van de vrouwelijke helden van de leden van het Innovatiekabinet van de KvK. Op 8 maart krijgt een van de heldinnen van 14 tot 14.30 u live ruimte in het vrouwenpanel. De bedoeling is dat futuroloog Jacintha Scheerder, expert op het gebied van onderwijsvernieuwing, dan aanschuift in de studio van BNR Radio.
 
Jacintha is de heldin van ‘designthinker’ Marieke van Dijk (minister van de menselijke maat). Samen met tien andere heldinnen heeft ook zij haar Apollodroom verwoord. We proberen de komende maanden tal van Apollodromen te vangen bij ondernemers, wetenschappers en opiniemakers ter inspiratie voor innovatieve ondernemers uit de MKB Innovatie Top 100. Wat een Apollodroom kan losmaken hebben we ervaren toen ooit het idee werd opgepakt om de eerste stap op de maan te zetten. Dit leidde uiteindelijk tot tal van vernieuwingen die de wereld heeft doen laten kantelen.
 
Op voorhand ben ik BNR en Martje Schoemaker al dankbaar dat zij ruimte bieden om te dromen. Lees in het profiel van Martje dat zij radio produceert, regisseert, redactie doet en zelfs aan de knoppen zit (ja, een vrouwelijk radiotechnicus!), maar ook dat ze graag leuke forMartjes bedenkt.
 

Comments
Sign in or get an account to comment.