PoosConnections

By poosconnections

Edwin Lugt: ‘avontuurlijke’ voorzitter GA Eagles

Vrijdag 18 maart: Voor mijn ‘Deventer’ inburgeringscursus vanavond weer bij Go Ahead Eagles geweest. Nu voor de wedstrijd tegen FC Oss. Heb weer op de B-side gestaan naast Niels IJsseldijk, de toekomstige inwoner van Laan van Borgele 26. Genoten van de sfeer en de klinkende zege van 5-0, de eerste thuis na de winterstop.
 
Na afloop eindelijk eens gesproken met Edwin Lugt, tegenwoordig (onbezoldigd) voorzitter van Go Ahead Eagles. Edwin en ik waren lange tijd indirect collega in de Zeister bossen. Ik werkte toen als hoofd communicatie van de KNVB en Edwin was directeur van de Coöperatie Eerste Divisie. Eerder maakte ik hem al mee als uitgever van Sportweek.
 
Edwin is verknocht aan Australië. Nadat hij al eens eerder een wereldreis had gemaakt met zijn gezin vertrok hij enkele jaren geleden op de bonnefooi naar Melbourne. Gedurende drie jaar leidde hij daar uiteindelijk een voetbalclub, totdat twee van zijn drie kinderen terug wilden naar Nederland. Volgens afspraak keerde het gezin daarom terug naar Epe.
 
Mooie avonturier dus. Inmiddels leidt Edwin samen met twee andere partners BLU Telecom. Dat bedrijf heeft in korte tijd een vooraanstaande positie verworven als VoIP provider (bellen via internet).

We hadden zoveel te bespreken dat ik helemaal vergeten ben te vragen over de Eagles-actie #Komoptan. Daarbij wordt de naam van de supporter op het officiële uittenue gedrukt wanneer hij of zij weer een seizoenkaart koopt voor het nieuwe seizoen. Onwijs gaaf initiatief. Ook als directeur van de Eerste Divisie scoorde Edwin in het verleden menig mooie deal voor de clubs en de Jupiler League.

En na Zeist zorgt nu Deventer voor een gezamenlijke band tussen Edwin en mij. Grappig.
 
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.