PoosConnections

By poosconnections

Gery Borghuis, buurtverbinder

Zaterdag 8 mei: Buurman Gery Borghuis is al meer dan 30 jaar buurman van Marie-Françoise. Zo lang ken ik hem en zijn vrouw Ans dus ook. Echte Tukkers noemde Clemens ze altijd. Weet niet zo goed wat dit betekent, maar weet wel dat Gery en Ans droomburen zijn. Ze staan altijd voor je klaar, dringen zich niet op, leven met je mee en zijn buurtverbinders.
Bij oud en nieuw staan de oliebollen en champagne na middernacht voor je klaar. En –als het even kan, proberen ze om het jaar een buurtbarbecue te organiseren om de cohesie in de straat te bevorderen.
 
Gery is ook echt een man met waarden en normen die ik koester. In het dagelijkse leven toert hij door Oost-Nederland en bezoekt hij ‘probleem-gezinnen’. Heftig werk lijkt mij, maar Gery doet het met veel toewijding en geduld.
 
In zijn vrije tijd leeft hij zich uit op de schaatsbaan en bereidt hij zich jaarlijks voor op de Elfstedentocht. En als het ijs is gesmolten, dan traint hij op de fiets verder. Voor mij verdient hij al een kruisje voor zijn betrokkenheid en inzet.
   
Vandaag stond hij met een stralend gezicht en een schitterend boeket voor de deur dat bij hem was bezorgd: een boeket van de kinderen om hun moeder te eren op moederdag. Tegelijkertijd eer ik Gery als de ideale buurman. Ben blij dat hij met Niels IJsseldijk en Nicole weer fijne buren terugkrijgt….

Comments
Sign in or get an account to comment.