PoosConnections

By poosconnections

Bart Jan van der Sloot, meer dan neef van Jochem!

Zaterdag 21 mei: Op het feestje van zijn oom en mijn vriend Jochem (85) mocht ik tafelgenoot zijn van Bart Jan van der Sloot (51). Op het zonnige (be)kijkterras van Moeke Spijkstra in Blaricum genoot ik van de ervaringen van Bart Jan tijdens zijn eerste  Strong Vikings. Deze run met obstakels waarbij het gaat om een teamprestatie, is ooit bedacht door mijn NEC-vriend Paul van Schaijik. Het evenement kent al meer dan 100.000 deelnemers en is inmiddels een exportproduct.
 
Bart Jan nam met 14 overwegend jonge collega’s van zijn bedrijf Leaseweb Network deel aan deze loop door modder, onder prikkeldraadhindernissen en langs klimmuren. De vorm van teambuilding vond hij fascinerend in Spaarnewoude.
 
Vandaag gunde Bart Jan zichzelf na zeven weken weer een glas wijn. Uiteraard genoot hij ook van zijn oom, die hem min of meer heeft geadopteerd als extra zoon. Op verzoek en met steun van Jochem werd Bart Jan naar de TU Delft gestuurd, waar Jochem zelf ooit heeft gestudeerd. En tot de dag vandaag is Jochem meer dan een oom voor Bart Jan. De expert op het gebied van cloudhosting voor dataverkeer noemt Jochem een coach en klankbord, roemt zijn humor en zijn rol als verbinder voor de familie.
 
Bart Jan verslikt zich bijna wanneer hij alles op een rijtje zet. ,,Ik herken mijzelf niet. Zo open ben ik nu. Blij dat ik het nu zeg in plaats van op een begrafenis.’’
Waarvan akte!
 
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.