PoosConnections

By poosconnections

Kim van den Berg, meer dan PA van Martijn Aslander

Woensdag 25 mei: Op het grootste kennisfestival van Nederland (in Deventer) wilde ik graag keynotespeaker Martijn Aslander vragen naar zijn Apollodroom, totdat ik Kim van den Berg zag.

Kim is de persoonlijke assistent -maar die term dekt de lading van haar talent niet, van Martijn. Samen met nog een aantal andere geestgenoten zijn we beiden ook lid van de community Vaarkanties, die een eiland, boot en camper met elkaar delen. En zo heb ik Kim een beetje beter leren kennen.
 
Als ik Kim zie dan heb ik direct het gevoel dat ik haar al jarenlang ken. Ze grapte ook direct via onze groepsapp van Vaarkanties dat ze met mij op de foto wilde als een soort van verre oom. Voelt direct heel oud, maar ook heel origineel geformuleerd!
 
Kim is de ‘onzichtbare’ kracht achter de organisatie van het platform Permanent Beta waar meer dan 2000 leden bij zijn aangesloten. Ze worden ook wel kennisdeeltjesversnellers genoemd die ervaring en kennis willen delen op het gebied van wetenschap, techniek en kunst. Ze organiseren bijeenkomsten, evenementen, maar ook jaarlijks een festival in de bossen van Drenthe waar de community bij elkaar komt. Ben er ook regelmatig bij en heb vorig jaar zelfs in een tentje in de regen doorgebracht. Binnenkort wordt het Permanent Beta lab geopend. En allemaal zonder geld, maar met gezamenlijk inzet en netwerken.
 
Heb vorig jaar in Drenthe ook gezien hoe Martijn als een goeroe van dit platform door Kim wordt ondersteund, maar ook hoe zij met natuurlijk charisma anderen stimuleert en in beweging krijgt. Vond het ook ontwapenend dat haar ouders ook even langs kwamen om dit geluksmoment met hun dochter te delen.
 
Vandaag heb ik Kim uitgedaagd haar Apollodroom te vertellen voor een nieuw blog dat ik wil maken. Bescheiden als ze is, verwees ze mij door naar Martijn. Heb gezegd dat het goed is wanneer meer vrouwen op de voorgrond te treden. Dus ook Kim. Vandaar ook dit blogje!
 
 
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.