PoosConnections

By poosconnections

Ellen Evertzen leert ons verhuizen!

Zaterdag 18 juni: Nu de verbouwing van ons huis aan de Lindenstraat bijna voltooid is, richt ik mijn pijlen op de verkoop van mijn huis in Oud-Zuilen. Vandaag dachten Marie-Françoise en ik een oude antieke kast  te kunnen vervoeren naar Deventer. Maar dat viel vies tegen.

Het weer werkte niet mee . En hoe we ook trokken en sjorden met de kast. Het meubelstuk weigerde zijn standplaats los te laten. Oud-Zuilen moest zijn eindstation zijn…
 
Wetenschappelijke inzichten en kennis haalden we er bij via Jan Janse. Een andere wetenschapper, mijn dorpsvriend Alexander, was helaas met zijn boot de Vecht op, maar zijn vrouw Robijn bleek gelukkig ook bereid mee te helpen. Praktisch als zij is, nam ze ook een steekwagentje mee.
Uiteindelijk gaf Ellen Evertzen, de partner van Jan Janse, ons de beste adviezen. Zij is immers al 16 jaar hoofd facilitaire zaken van het toonaangevende revalidatiecentrum de Hoogstraat in Utrecht. Op haar cv staat ook dat zij projectleider van de recente verhuizing was.
 
Zij toverde hulpmiddelen tevoorschijn die ik niet kende: een hondje, een plank met vier wieltjes, maar ook een stukloper, een soort van afdekmateriaal dat als vloerbescherming kan worden gebruikt. Als een kapitein in zwaar weer loodste ze ons tussen de hoosbuien door de brandgang. Tussendoor verzuchtend hoe jammer ze het vindt dat we het mooie dorp gaan verlaten. Ik zal Ellen inderdaad erg missen! Ook als mede organisator van de kunstmanifestatie Oud-Zuilen.
 
Blijkbaar had Ellen goede zin, na een sabbatical van drie maanden en een verblijf van een maand op de Griekse Peloponnesos met haar liefhebbende Jan die zo trots op haar is. Na drie uur ploeteren waren wij ten einde raad, maar Ellen sleepte ons met de kast naar de straat. Daar werden we op een nieuwe stortbui getracteerd en braken de wieltjes onder het hondje er prompt af. De kast stond inmiddels zo onhandig geparkeerd in de Dorpsstraat dat we een verkeersinfarct veroorzaakten. Een andere buurman en zijn zoon schoten ons te hulp met twee skateboards. Met zeven man verrichtten we een wonder door de antieke kast (helaas enigszins gehavend) in de aanhangwagen te plaatsen.
 
We spraken over gemeenschapsgevoel dat Ellen had geregisseerd. Robijn maakte foto’s voor Oud-Zuilen Online en Marie-Françoise en ik hadden zoveel geleerd dat we de kast in Deventer met steun van Dick Stokmans simpel uit de auto takelden. Veel geleerd, met dank aan Ellen!
 
 
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.