PoosConnections

By poosconnections

Paul Iske, een 'briljante' wetenschapper!

Maandag 20 juni: Verheug mij nu al op morgen wanneer ik Prof dr Paul Iske mag ontmoeten op een estafettebijeenkomst voor een selecte groep van dwarsdenkers die zijn uitgenodigd om te praten over de Sustainable Development Goals van de VN. Paul is hoogleraar Open Innovatie en Business Venturing op de Universiteit van Maastricht. Hij was daarnaast vele jaren Chief Dialogues Officer van ABN-Amro.
 
Met zijn verhaal over zijn Instituut voor Briljante Mislukkingen tijdens de Sprout Challenger Day in 2011 werd ik direct fan van hem. De basis van zijn verhaal is dat ondernemers die eens failliet gaan, eigenlijk betere ondernemers zijn omdat ze geleerd hebben van hun falen. Om die reden moeten ze niet verketterd worden (zoals in Nederland), maar eerder bewierrookt (zoals in Amerika).  Een prachtige filosofie, vind ik.
 
Heb ook een blog over Paul geschreven en sindsdien heb ik bij tijd en wijle een ontmoeting met Paul. Paul is altijd bereid mee te denken en enthousiasme te delen. Gaaf! Vandaag gemaild dat ik uitkijk naar zijn inleidende verhaal en ons weerzien.
 
Ook om andere redenen belooft de estafettebijeenkomst bij Arcadis in Amersfoort heel boeiend te worden. De doelen van de VN maken ook onderdeel uit van de Apollodromen die het Innovatiekabinet van de KvK nastreeft. De opening van de reeks werd daarom voorgezeten door Ruud Koornstra, de vlaggendrager van het kabinet. Voel mij vereerd dat Evert-Jan van Hasselt als lid van de regiegroep mij heeft uitgenodigd om mee te praten over “Innovatie en infrastructuur” en “Duurzame steden en gemeenschappen”.
 
Leidt ongetwijfeld tot weer nieuwe interessante inzichten en connecties!
 
 
 

Comments
Sign in or get an account to comment.