PoosConnections

By poosconnections

Reint Gaastra, bijzonder spiritueel

Maandag 4 juli: Reint Gaastra is een fenomeen in mijn netwerk: een spirituele ondernemer en vriend met verschillende gezichten. In 2005 maakte ik voor het eerst kennis met hem als voorzitter van de Adviesraad van NEC. Die functie volbracht Reint met veel toewijding (en trots). Reint zorgde er ook voor dat ik mij heel welkom mocht voelen in dit bijzondere gezelschap met mannen met een NEC-tic. Van buitengewoon hoogleraar Cor Molenaar tot de tv-journalisten Jochem van Gelder en Fons de Poel en KvK-directeur Ronald Migo.
 
Elke ontwikkeling bij de club besprak Reint bij voorkeur met iedereen persoonlijk. Zo begaan was hij met NEC, maar ook zo betrokken was hij met dit adviesorgaan.
Een absoluut hoogtepunt was het bezoek aan de UEFA Cup wedstrijd van NEC bij HSV  Hamburg. Mooier en beter zouden we het nooit meer meemaken, zo beseften we toen.
 
De ontbinding van de raad van advies en de degradatie werden Reint later te veel. Hij besloot zijn voetbalnavelstreng met NEC door te knippen en meer tijd vrij te maken voor zijn gezin. Afgelopen seizoen heb ik Reint nauwelijks meer gezien in de Goffert.
 
In de voortuin van zijn woonplaats Apeldoorn bereidt NEC zich voor op het nieuwe seizoen. Graag ga ik volgende week dinsdag met hem in Garderen kijken naar de oefenwedstrijd tegen Almere City. Reint is nu al gespannen of  NEC zich die avond staande kan houden en wat we mogen verwachten in het nieuwe seizoen. Ik geniet van dit enthousiasme.
 
Weet dat Reint na zijn studie rechten tal van managementfuncties heeft vervuld in het bedrijfsleven. Hij is ook een uitstekende business coach en heeft jarenlang gerenommeerde vakbladen geleid als hoofdredacteur. Maar zijn echte werk blijft soms wat onderbelicht. Sinds 2002 is hij hoofdzakelijk directeur/uitgever van Follow Your Heart Publishing. Zijn Argentijnse vrouw Gabriela Gaastra-Levin wordt als een medium gezien en Reint ondersteunt haar bij haar spirituele contacten met Maria, Jezus en Maria Magdalena. Haar doel is mensen te coachen om ze in hun eigen kracht te laten komen, de relatie met zichzelf te helen en om ze hun eigen Goddelijkheid te laten ervaren.
 
Op dit punt is Reint mij duidelijk ontstegen. Maar een bijzondere vriend blijft hij wel. Ik kijk uit naar dinsdagavond wanneer we langs de lijn staan bij NEC tegen Almere City. Aardser kan het niet…
 
 
 
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.