PoosConnections

By poosconnections

Job Schuman, zo blij als een kind

Zondag 10 juni: Op zijn verzoek heb ik vandaag contact gelegd met Job Schuman voor een blog. Job is bevriend met Anne maar is niet zo maar een vriend. ,,Jeetje wat een vraag waarom ik dit wil?’’ Op dat moment is Anne te gast bij hem thuis.
 
Job en Anne hebben een zeer hechte vriendschap sinds de middelbare school, wonen en studeren nu in Amsterdam en durven elkaar te pijnigen met ongekende opmerkingen over elkaar en anderen zonder boos te worden. Ze gieren het soms uit van de pret en zijn beiden dol op kleine kinderen. De onbezonnenheid en spontaniteit van kinderen spreken Job aan.
 
Job kreunt wanneer ik hem vraag wat hij graag over zichzelf wil lezen en zucht nog harder door de telefoon wanneer ik hem vraag waar hij nog meer vrolijk van wordt. Hij wil eigenlijk vooral lezen wat ik van hem vind.
 
Nou vooruit: Job is extreem lief en ongenuanceerd. Zijn opmerkingen kunnen bij sommigen aankomen als een mortieraanslag, maar als je Job echt kent dan moet je hem soms ook met een korreltje zout nemen. Vind het geweldig hoe hij zich als mannenmannetje staand houdt tussen al zijn vriendinnen maar ook zijn studie econometrie op de UvA volbrengt met Olivier van Heck. Beiden hebben elkaar volledig geaccepteerd. Job is eigenlijk een open boek, maar dat wist hij zelf natuurlijk al veel langer.

Comments
Sign in or get an account to comment.