PoosConnections

By poosconnections

Gea Engbers ziet er ook na 50 jaar nog strak uit

Vrijdag 4 maart: Met dank aan de social media vier ik vandaag op afstand de 50ste verjaardag van Gea Engbers. Ze noemt mij haar zwager en ik haar mijn schone zus. En dat is om verschillende redenen.
 
Zonder het uit te spreken hebben we ook een broer/zus relatie door onze bijzondere positie in de familie Strijbosch. We zijn hartstochtelijk geadopteerd door de ouders van Marie-Francoise en Guy. En beiden zijn we op onze beurt heel erg begaan met het wel en wee van Theo en Denise zoals we de ouders van Guy en Marie-Francoise mogen noemen. Daarnaast schiet Gea al in de lach als ze mij ziet en heb ik altijd een niet te temmen gevoel om haar te plagen. Vrouwen die iets gezellie vinden, wil ik nooit teleurstellen en altijd op een gezellige manier verwelkomen…
 
Maar ook de wijze waarop Guy en Gea elkaar hebben gevonden is heel bijzonder en enigszins vergelijkbaar met de manier waarop ik mij heb laten leiden om voor de liefde straks voorgoed in Deventer te wonen. Guy is ooit naar Emmen verhuisd voor zijn vriend die trouwde met Gea. Guy was ook getuige op het huwelijk dat uiteindelijk strandde. Vele jaren later kwamen Guy en Gea elkaar weer tegen en was het direct liefde op het eerste gezicht. Zoo mooi.
 
Gea is ook zo’n schone zus die vindt dat we vaker bij haar moeten langs komen, zelfs op vakantie.  Haar huis en dat zelfs van haar ouders staat altijd open voor ons. Vandaag wordt ze door Guy verrast op een etentje in Deventer. Weet zeker dat ze intens geniet.
 
Binnenkort gaan Marie-Françoise en en ik eindelijk weer eens naar Emmen om het nieuw ingerichte huis te bewonderen. Gea houdt van styling. De  filialen van DIDI die ze in Noord Nederland heeft geleid worden niet alleen geroemd om de inrichting, maar ook om de verkoopresultaten. Want waar Gea de scepter zwaait daar worden ook nieuwe sales successen behaald.
 
Gea is ook een echte sfeermaker. Als een grand dame bewoog ze zich ooit met haar familie door Emmen, waar haar ouders een hotel bestierden. Zelfs in het boek Vertrouwd voordelig van Volkskrant columnist Peter Middendorp vertolkt de familie een bijzondere hoofdrol. En ook over de voetbalscene rondom FC Groningen kan Gea smakelijk verhalen.
 
Haar standaard opmerking dat een huis zo strak mogelijk moet worden ingericht en dus ook onze toekomstige huis in Deventer is inmiddels een gevleugelde uitspraak geworden. Ik hoop dat Gea ook na haar 50ste net zoveel levenslust mag uitstralen en er strak mag blijven uitzien!
 
 
 
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.