PoosConnections

By poosconnections

Danny Hoekman, NEC als gedeelde liefde!

Zondag 26 juni: Mijn experiment gedurende een jaar dagelijks een fotoblog te maken over mijn connectie van de dag loopt bijna ten einde. Op 14 juli tik ik mijn laatste bijdrage. Ik zal het met weemoed doen, want het heeft mij veel opgeleverd:  warmte, waardering, mooie emoties en nieuwe verbintenissen. Kon er mijn ei ook in kwijt, maar ik ben ook blij wanneer het jaar voorbij is. Het was soms ook een belasting elke dag een nieuwe connectie te bepalen en stukje te maken. Het blog over Peter Bosz spande de kroon op een dag waarin niets nieuws dreigde te gebeuren. Tegen middernacht las ik dat hij trainer van Ajax was geworden. Legde snel contact om vervolgens het blogje te maken. #Pff

De komende dagen laat ik op mij afkomen. Ik  zoek echter bewust nog een paar mensen op die niet mogen ontbreken in mijn netwerkoeuvre van vrienden, familie en inspirators. Zoals Danny Hoekman.
 
Danny en ik delen onze liefde voor NEC. Ik was er als journalist bij toen hij een transfer afdwong naar Engeland, maar ook toen hij terugkeerde als speler bij NEC. Weer later betrok ik Danny bij mijn voetballeerplan Goalmaster en nadien groeide onze relatie uit tot een vrienschap, waarin we elkaars lief en leed deelden.  Hoogtepunt waren de keren dat Danny met mij meeging naar de thuiswedstrijden van NEC. We hebben nog overwogen samen vier kaarten te kopen voor onszelf en onze zonen. Want de liefde van NEC wordt van vader op zoon over gebracht.
 
Ook bij de productie van zijn levenswerk De doodschop was ik nauw betrokken. Vond mij niet geschikt het boek zelf te schrijven, maar regelde wel Jan Brouwer de Koning als auteur. Bleek een goede greep. Daarnaast heb ik mij met veel toewijding ingezet voor de promotie van het boek, resulterend in een prachtige paneldiscussie met oa clubeigenaar Frans van Seumeren van FC Utrecht, tv commentator Evert ten Napel die de doodschop versloeg, maar ook scheidsrechter Bep Thomas.
 
Als vorm van dankbaarheid ontving ik een ingelijst shirt van NEC met het boek van Danny. Heeft een prominente plek gekregen in mijn huis. Denk dus dagelijks aan Danny, die altijd de heimelijke wens had om ooit weer eens in een andere functie terug te keren bij zijn liefde. Afgelopen zomer werd bekend dat Danny de komende twee jaar het technisch beleid van NEC mag vorm geven. Een fantastische uitdaging.
 
Vandaag een inkijkje gekregen in de aanpak van Danny. Weet zeker dat hij wat gaat bereiken als hij zijn contract kan en wil uitdienen. Met nog meer trots zal ik op de tribune zitten, want het stemt mij blij dat mensen met een echt NEC gevoel aan het roer mogen staan.
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.