PoosConnections

By poosconnections

Noor Gerrits, vriendin van ons allemaal

Vrijdag 8 juli: Noor Gerrits (22) is een van de cadeaus die de kinderen van Marie-Françoise mij hebben gegeven sinds ik in Deventer vertoef. Noor is een vriendin van Cédric maar ik zie haar ook als een vriendin. Vanavond hees ze zich even uit haar pyjama om Cédric (en ons) te zien in ons nieuwe huis.

Ze is nog steeds bij aan het bijkomen van de organisatie van Giro di Kika, die ze voor en namens haar nieuwe werkgever Emolife mocht organiseren. Noor geeft zich altijd voor 100 procent voor mensen en organisaties waar ze zich mee kan verbinden. Dat is soms een tikkeltje eng omdat ze daarmee ook heel kwetsbaar kan zijn.
 
Marie-Françoise en ik zijn echter heel dol op Noor. Het was ook Noor die spontaan aanbood (als een nachtegaal) te komen zingen op het benefietconcert dat we zelf organiseerden als vorm van fundraising voor het bedwingen van de Alpe d’HuZes. Zoals ze ook de mouwen opstroopte om te helpen bij de make over van ons vakantiehuisje in Strand Horst.
 
Een paar jaar geleden hebben we Noor ook opgezocht op de campus van de hotelschool in Maastricht om met haar te eten in het restaurant van haar opleiding. Was ook heel bijzonder. Zoals we ons nu al verheugen op haar komst wanneer we met de kinderen vakantie vieren op Strand Horst. Zo’n vriendin is Noor dus.
 
Ook ontwapenend en ontroerend om te horen dat Noor het een eer vindt dat ze vandaag is uitgekozen voor het blog. Een foto mocht ik niet maken want ze zag er nog verfomfaaid uit als gevolg van haar inspanningen voor Giro di Kika waar ze samenwerkte met o.a. mijn vriend Paul van Rompu, een van de 100 deelnemers. Maar dat heeft meer te maken dat Noor erg perfectionistisch is ingesteld. Heb dus een toegezonden foto gebruikt.
    
Noor kan zichzelf soms voorbijlopen, want haar leven bestaat vooral uit het verzorgen van anderen. Hospitality en organiseren is op haar lijf geschreven. En Cédric laat zich dat graag aanleunen op zijn manier. En ik wil Noor graag betrekken bij mijn toekomstige social enterpriseproject in Deventer. Een betere collega kun je je niet wensen!

Comments
Sign in or get an account to comment.