PoosConnections

By poosconnections

Albert Kriek: bijzonder toevallig...

Zondag 19 juni: Vandaag voor de tweede keer Albert Kriek (31), de nieuwe vriend van mijn dochter Marjolein mogen ontmoeten. Je dochter wil je nooit weggeven, maar je gunt haar natuurlijk wel de mooist denkbare liefde toe.
 
Zo’n ontmoeting is daarom tegen wil en dank toch een schouw. Maar dat heeft vooral te maken dat je je dochter zo intens lief hebt, dat je haar alleen de hoofdprijs gunt. De relatie is bij voorbaat al op zoveel toevalligheden gebaseerd dat we veel vertrouwen hebben in de liefde.
 
Marie-Françoise en ik hopen daarom Marjolein en Albert vaker te mogen ontvangen in ons nieuwe huis dat bijna bewoonbaar is. Vandaag van Albert ook een lift gekregen naar Baarn waar ik mijn auto had geparkeerd bij mijn vriend Hans Blokzijl. Een jaar of 8 geleden heeft Albert door de bemiddeling van mijn toenmalige werkgever Syntens een studieopdracht vervuld bij Hans. Het ging toen om een haalbaarheidsstudie voor Tree4You. En via het netwerk van Syntens bouwde hij ook een klantenkring op voor Webrise, een webshopsysteem, dat hij met een programmateur heeft ontwikkeld. Vooral ondernemingen uit de maakindustrie hebben baat bij deze aanpak.
 
Maar er zijn nog meer toevalligheden. Albert is -evenals Marie-Françoise en ik-  opgegroeid in de Bollenstreek (Lisse!) en Marjolein kent de ouders van zijn beste vriend. En Alberts moeder heeft gewerkt als correspondent van o.a. het Leidsch Dagblad, de krant waar Conny en ik voor hebben gewerkt. Tot slot heeft zijn vader ook op jonge leeftijd afscheid moeten nemen van zijn vrouw die na een ziekbed is overleden. Albert is spruit van het tweede huwelijk.
 
Zoveel herkenning en raakvlakken zorgen al voor veel verbinding.  Maar belangrijker is dat ze gelukkig met elkaar zijn. Vandaag kwamen ze terug van een fantastisch huwelijksfeest van een hartsvriendin van Marjolein. En een volgend reisje naar Madrid ligt al in het verschiet. Albert werkt afwisselend in Nederland en in Spanje waar hij verantwoordelijk is voor de distributie en marketing van zaadjes.  
 

 
 
 
 
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.